Vanuit deze proefballon catalogiseer ik de muzikale ontdekkingsreizen die ik met mijn leunstoel maak naar allerhande verre en nabije volkeren. Het moet uiteindelijk een soort youtube-atlas van de wereld worden. Mocht je toevallig meer over de context van een bepaald filmpje weten, of een van de vreemde talen die erin voorbijkomt machtig zijn, laat dan vooral een reactie achter!

Monday, February 23, 2009

SYRIË: Wafeek Habib - Aal Sobheyat

De Syrische zanger Wafeek Habib was ik al wel eens tegengekomen op een compilatie van Syrische en Libanese dabke-muziek, dat wil zeggen de hedendaagse popvariant van een dansvorm die traditioneel vooral op bruiloften ten gehore wordt gebracht. Ik was echter weinig onder de indruk van de beste man, totdat Bas mij onderstaand filmpje stuurde. Voor hem hét bewijs dat drum&bass toch eigenlijk vanuit Syrië over moet zijn komen waaien naar Engeland.


No comments:

Post a Comment

Followers