Vanuit deze proefballon catalogiseer ik de muzikale ontdekkingsreizen die ik met mijn leunstoel maak naar allerhande verre en nabije volkeren. Het moet uiteindelijk een soort youtube-atlas van de wereld worden. Mocht je toevallig meer over de context van een bepaald filmpje weten, of een van de vreemde talen die erin voorbijkomt machtig zijn, laat dan vooral een reactie achter!

Tuesday, March 3, 2009

TIBET: Dronpe - Delek Sam

Zoals het een ware volksrepubliek betaamt, wordt er volop popmuziek gemaakt in het hedendaagse China. Niet louter zoete opium voor het volk, ook best ruige en soms zelfs ronduit kritische dingen weten soms door de censuur te glippen. Niets van dat alles echter in dit mierzoete liedje uit Tibet, dat misschien los van het inzicht dat ze in Tibet ook karaoke hebben, weinig zal veranderen aan de stereotype beeldvorming. Toch een aardig liedje, al is het maar omdat we vaker muziek vóór dan ván Tibet horen. En wat doet eigenlijk die blanke man rond 1:41 in deze clip?

4 comments:

  1. Nou, dansen. Alsof het niet duidelijk was.

    Het doet mij denken aan een reclame voor een reisbureau of vliegtuigmaatschappij. Vooral dat dissolve rond 0:45, ik vroeg me meteen af wie die kleuren groen/grijs als logo zou hebben. En daarom ook het mannetje, het verklaart eigenlijk alles.

    ReplyDelete
  2. Evengoed een gepeperd clipje. :)

    ReplyDelete
  3. Geniaal die blanke gast in de clip! Haha. Leuke blog, Rik!

    ReplyDelete
  4. Waar staan rode pepers voor in de Tibetaanse cultuur? En wie is die Nieuwegeiner inderdaad? :)

    ReplyDelete

Followers